19 August, 2010

Cebisan sekeping hati

Terkadang tiada manusia yang dapat memahami

apa yang sedang kita alami

terkadang kita cuba berkongsi perasaan sedih kita

tapi tetap tiada juga yang memahami

hidup ini dipenuhi dengan rakan taulan sekeliling

tetapi sebenarnya kita keseorangan

hidup bersendirian

jatuh bangun semuanya atas diri masing - masing

derita ini

sedih ini 

hanya aku yang memahami

sehingga tidak mampu lagi untuk dikongsi

punya sahabat..

tapi ada di kala gembira

saat duka

hilang entah ke mana

hati ini

tidak sanggup lagi terguris

air mata ini

seringkali menitis

tapi tiada siapa yang tahu

aku punya Dia sekarang

sangat memahami

sangat menyayangiku

sehingga sedikit masa pun

tidak mahu menjarakkan diri dariNya

Allah..cukuplah Engkau bagiku

setiap saat

setiap masa

aku lemah

aku tiada daya

biarlah Ramadhan ini 

hatiku disucikan kembali

mencari identiti yang semakin pudar

entah hilang ke mana

aku perlukan kerehatan

yang mungkin mengambil masa yang lama

untuk sembuh seperti sedia kala

sakit

terlalu sakit

terlalu perit

tak mampu mengolah dengan kata - kata

hanya Allah saja yang tahu

perasaan aku kini

mungkin ini sajalah cara

yang dapatku luahkan

kerana aku tahu

aku tidak sehebat mereka

aku tidak punya apa - apa

melainkan Dia yang menganugerahkannya

Allahu Akbar

pujuk hati kembali

untuk mencari jalan yang diredhai

rehatkan diri sempena medan tarbiah ramadhan ini

dekatkan diri padaNya semampu mungkin

kerana aku takut 

aku dipaling jauh dariNya



0 comments:

Post a Comment