28 February, 2007

sahabatku..

Terasa ingin mencari diriku yang sebenar..selepas beberapa ketika..aku terasa diriku sangat lalai dalam mengingati Tuhan yang Esa..segala yang ku lakukan selama ini hanya cukup untukku menyatakan bahawa diriku berada begitu jauh dariMu..aku sentiasa melupakanMu..tapi Kau sentiasa mengingatiku dikala aku lalai dan alpa..walau dimana berada..Ya Allah..ampunilah dosa hambaMu ni..aku mencoretkan ini bukan untuk ditatap kesedihan ini tapi untuk dikongsi bersama bagaimana hidayah yang diterima di saat diri terleka dengan ketandusan dunia yang fatamorgana..setelah diberikan hidayah..aku mula mencari kebahagiaan aku semula..mencari cinta yang hakiki yang diidami oleh setiap orang yang beriman..itulah cintaMu Ya Allah..terima kasih kerana Kau telah memberi peluang padaku untuk mengabdikan diri padaMu..aku juga sangat takjub akan kekuasaanmu menganugerahkan aku seorang sahabat yang sentiasa menemaniku dikala suka dan duka..dia benar2 memahami kehendakku..dikala aku rasa kehilangan cintaMu..dia datang membantuku mencari hidayahmu..sungguh indah apabila bersahabat..dia banyak memimpinku supaya menjadi insan yang solehah..dulu..dikala aku susah..dia datang mengajakku mencari redhaMu..dialah yang mengajakku merintih memohon keampunan dariMu setiap malam..sehingga sekarang aku begitu takjub dengan kuasaMu..alangkah indahnya wanita ini yang masih lagi terjaga dengan akhlaknya..qiamnya..puasa sunatnya..segala amalan yang sentiasa dilakukan walaupun kami terpisah dek umur yang semakin meningkat..dia masih seperti dulu..aku bersyukur kerana Kau mengurniakan aku sahabat sesolehahnya..dialah menjadi tempatku mengadu selain daripada Engkau Ya Allah..aku berdoa agar dia dikurniakan seorang teman yang seindah akhlaknya..akhlaknya seindah rupanya..biarlah dia menjadi sekuntum mawar yang berduri yang sentiasa terjaga di taman larangan..terima kasih sahabat..bersahabat denganmu menjadikan aku lebih bersemangat mencari keredhaan Allah yang hakiki..

0 comments:

Post a Comment