17 September, 2009

Bahagia bersama mereka!

Tanggal 13 September 2009..bermulanya suatu kisah. Hari itu merupakan hari kelahiranku yang ke -20. Sedar tak sedar, rupanya sudah 20 tahun hidup di dunia ini. Sememangnya semakin ditelan usia, semakin matanglah seseorang, maka semakin pendek usianya untuk mengadapi kematian.

Sebelum tu, ingin ku dedikasikan lagu ini buat diriku supaya menjadi suatu peringatan selalu


Ke Dalam Diri
Album : Pelita Hidup III
Munsyid : Hijjaz
http://liriknasyid.com


Kusandarkan lelah
Di sayap malam merebahkan minda
Membius keharuman dunia
Nan bersleirat di relung jiwa

Kucuba lelapkan semua indera
Namun tak berdaya
Sejuta keresahan melanda
Tak membenarkan sepicing lena

Diriku bak cericau
Terpenjara di sangkar dosa
Daun pintunya sentiasa terbuka
Melunak kebebasan

Ya Rabbal Izzati
Kembalikan aku ke dalam diriku semula
Agar sempat untuk bersuara
Lafaz taubat nasuha

Ku bimbang seandainya tiada lagi buatku
Suatu hari menjelma bernama esok
Kuragui seandainya tidak sempat untukku
Menghirupi bayu walau sehela Cuma

Kuhanyutkan sisa
Dengan tadahan tangan penuh luka
Mengharap keredupan pawana
Langit akhirat terbentang megah

Lagu: Manis Helma (Hijjaz Records)
Lirik: Itolara (Gurindam Entertainment)



Sambut besday bersama warga SPMM

Tidak seperti dahulu, tahun ini dikira berbeza sedikit dedication yang diterima. Syukran pada semua yang sentiasa mendoakan diri ini. Moga kalian juga mendapat rahmat dan keberkatan dariNya. Kali ini sangat menarik. Ahli - ahli SPMM (k.janah, syu n kinah) telah bertungkus lumus untuk menyediakan suatu santapan menarik untuk kami sama - sama berbuka. Kirenye sambut trus la. 'Besday girl' kene buli. Tapi takpe, tak kesah pun. Janji ada orang masakkan!


ni k.janah tgh tumis bawang..nak masak udang..udang masak ape ye kak?


tadaa! ni la masakan k.janah...sedap oo tp aku x mkn pn=p

Masa k.janah masak ni..Ya Allah..harum semerbak..menyengat masuk lubang hidung sesapa yang bau. Sabo jela..nasib baik nak bukak posa dah. Kak Janah baik hati lg kiut (ada mcm ayat mengampu x? haha=p) turut membelikan udang dan ayam yang diimport khas dari Giant berdekatan. Terima Kasih kak! Jasamu akan ku kenang!

Meh kita tengok plak ape syu buat..

ni dari air tangan syu..masak lemak cili api

Syu pun apa kurangnya berkungfu di dapur. Memang padatla dapur tu dengan kami berempat. Ops! Lupe plak! Tertinggal sorang lagi. Kinah plak tugas dia potong bawang..potong ape lagi..sume keje dia la.. Aku just wat bende2 teknikal je..basuh ayam..buang sampah..basuh pinggan. Tu la pasal 'besday girl' kene buli. Takpe2...x sabo plak nak tggu besday 3 gadis comey ni. hehe (naik tanduk tetiba).

Nak dijadikan cerita, sekitar jam 645 petang, aku baru tersedar yang nasi belum dimasak lagi. Memang kalutla masa tu. Lauk dah siap tapi nasi tak masak. Geli hati aku. Terus segera menanak nasi. Alhamdulillah sempat juga nasi tu masak. Tak dilupakan, koktel kegemaran k.janah pun ada. Sedapnye!


jemput makan ye!

Masa iftor jamaie ni ada k.nana, k.shahira, k.yus, k.mar(ske pggl aku PA), kinah, k.janah, syu n k.maryam. Bertuahla dapat makan masakan 'orang ternama'. Bukan senang nak jumpa. Masing - masing ada komitmen lain. Jadi syukur alhamdulillah kerana diberi peluang untuk iftor jamaie. Kemudian kami solat maghrib berjemaah. Sape ye imam masa tu? Tak ingatla pulak. Huhu..

Tak banyak pun aku nak bercerita..cuma sekadar suatu peristiwa yang boleh dijadikan kenangan. Sem ni je nak bersama dengan k.janah. Apa salahnya bermanja sekejap. Rempit pun ok gak. Hehe=p Papepun syukran 'ala kulli hal. Ukhwah fillah abadan abada. Trase kuatnye ikatan ukhwah kita seolah - olah kita ni seakan adik - beradik.

To syu : bole jd isteri dh nti ni! masaknya pun sedap. kelakar tgk masa nti lupe besday ana

To k.janah : thanx kak. even org cop sy PA akk pn..sy x kesah coz dpt akk hepi go lucky ni mmg bestla..sakit perut tahan gelak..huhu..napela cepat sangat akk nak meninggalkan kami =(

To kinah : syukran kinah. sayang kinah. walaupun kinah tak masak (dapo x ckup), kire okla tu dapat iftor sekali kan. bestnye!

To my bestfriend : sedih sebenarnya nti lupe kt ana..huhu..terpinggir sekejap

Moga masih ada sisa-sisa hidup ini untuk mengecapi lagi nikmat seperti ini..

2 comments:

Nursyuhada M.Zulkifli said...

Salam sayang..

Aunty...!!!

ana takkan lupa saat indah kte brsma di dapur itu..psni nti kna mskkan utk an plak. bru aci..! ;)

p/s : sorila ye, kek besday bertukar msk lemak plak..huhu

Durratul Akhyar said...

wsalam..

syg nti gak!

hehe..ape leh wat..mskn nti sgt sedap..leh start cr calon dh ni..hehe=p

syukran ye..besday nti kn ms deepavali..hehe..sambut deepavali je la ek=p

Post a Comment