25 June, 2008

tazkirah hari ini




Sebelum saya pulang malam ni, molekla saya sampaikan sedikit tazkirah yang saya rasa dapat dikongsikan bersama kalian semua. Satu tazkirah yang menginsafkan diri kita yang saya ambil dari yahoo! groups Sekretariat Pendakwah Muda Malaysia-USIM. Moga ianya bermanfaat..





Dari Usamah Bin Zaid r.a bhw ia pernah mendengar nabi s.a.w bersabda, "Pada hari kiamat kelak seseorang itu akan dicampakkn ke dalam neraka, maka keluarlah ususnya dan dia berputar - putar seperti seekor keldai mengelilingi batu kisaran. Para penghuni neraka lainnya pun menghampirinya dan bertanya, "Wahai saudara, mengapa ini terjadi? Bukankah saudara adalah orang yang pernah menyuruh kepada perkara makruf dan mencegah perkara - perkara mungkar?" Maka ia menjawab:"Benar akulah yang pernah menyuruh kamu berbuat makruf dan melarang kamu berbuat kemungkaran tetapi aku sendiri yang melanggarnya".



(Bukhari& Muslim)





Nauzubillahi min zalik..semoga kita tidak tergolong dalam golongan seperti di atas.



p/s: buat sahabat sahabiah, semoga kita dapat berjumpa lagi ari jumaat dengan azam yang baru..see u soon!!




0 comments:

Post a Comment