03 November, 2008

Perihal minggu ini

Saya tidak bersemangat untuk menulis..biarlah gambar sahaja menggambarkan perasaan ini..







Perginya seorang datuk menghadap Illahi pada 22 Oktober 2008 pada pukul 6 pagi. Al-Fatihah..semoga beliau tergolong dalam golongan orang - orang yang beriman. Ameen..








Ini adalah hasil kerja saya semasa presentation business 31/10/2008..


bergambar sebelum menunggu Mr Adli

Semalam, saya ke seremban. Selepas habis aktiviti KEMAS, saya terus berjalan-jalan sekitar Seremban Prade dan Terminal One. Sungguh menyedihkan. Apa yang saya kesal sangat adalah suatu program ICT di Seremban Prade diadakan. Memang bagus dia buat kununnya kesedaran ICT tapi dalam masa yang sama, mereka mengadakan suatu competition ala – ala geng skinhead, grunge dan sebagainya. Sakitnya hati dengan keadaan hingar bingar sebegitu. Saya lihat semuanya di kalangan orang Melayu sahaja. Apa nak jadi dengan dunia sekarang. Penuh dengan hiburan semata sehingga membuatkan manusia hanyut dengan arus kemodenan. Salah siapakah mereka ini?

Selepas mencari apa yang patut, saya cuba memekakkan telinga, mengelak daripada melihat dan terus keluar daripada tempat syaitan itu. Kemudian destinasi saya dan kawan-kawan ke Terminal One. Aduih..bertambah benak hati ini. Bingitnya bukan main. Singing Competition plak dah. Bersorak ntah pape je. Fikiran saya hanya untuk mencari baju untuk special kenduri je. Susahnya nak cari baju gold. Merata tempat saya redah. Semuanya tidak memuaskan hati. Sakit mata melihat manusia yang pelbagai ragam. Saya berpecah dengan kawan – kawan kerana tidak mahu membazirkan masa. Selepas solat asar, saya terus beritahu kawan, saya akan tunggu di komuter sahaja. Apabila dapat keluar sahaja daripada shopping complex tu, bagaikan keluar daripada zaman kegelapan je.

Sementara menunggu di komuter, saya belikan tiket untuk kawan-kawan. Dengan tidak sengajanya terserempak geng- geng ukhwah.com. Alhamdulillah saya terus mendapatkan mereka. Rindunya sudah lama tidak berjumpa. Lalu menceritakan perihal masing – masing sehinggalah sampai di KTM Nilai. Beratnya rasa berpisah dengan kak wani dan kak atikah. Semoga kita ketemu lagi. Indahnya ukhwah apabila segala – galanya kerana Allah. Turun di stesen bersama kawan – kawan. Kawan – kawan ingin menyinggah lagi di Mydin. Hari makin senja. Jadi, saya mintak diri untuk pulang dulu. Alhamdulillah sesampainya saya di hostel, saya dapat solat maghrib di awal waktu. Kemudian isi perut sedikit dan buat sedikit revision dan terus tidur.

Ya Allah, aku masih lagi berfikir tentang penyakit manusia..............adus..sakitnya hatiku..............!!

0 comments:

Post a Comment