16 December, 2008

Khas : Walimah Kak Raudhah

sewaktu akad nikah


Di kesempatan saya masih lagi berada di rumah, sejuta kemaafan dipohon buat Kak Raudhah Arshad kerana tidak dapat menghadiri walimah. Saya ada perkara yang lebih aula' masa tu. So, untuk entry kali ini saya khaskan untuk walimah Kak Raudhah je. Alhamdulillah, beliau selamat diijabkabulkan bersama zaujnya, Dr Azri pada 13 Disember 2008 bertempat di Temerloh, Pahang. Selamat Pengantin Baru!! Semoga ukhti bahagia bersama zauj tersayang dan semoga cinta kalian mekar hingga ke syurga. Ameen..

masa walimah

Saya dah cuba sedaya upaya untuk upload dalam slide tapi connection arini tak berapa elok. Jadinya, saya hanya akan tunjukkan beberapa gambar sahaja yang saya ambil dari sohibati tersayang, Syuhada. Syukran jazilan coz sudi jadi wakil untuk pergi ke walimah kak raudhah.


Alhamdulillah bulan ni saja saya terima 2 kad jemputan walimah. InsyaAllah walimah Kak Raihan saya akan pergi. Harap sangat masa tu takde halangan dan perkara yang lebih aula'. InsyaAllah.
Seronok pula apabila tengok semua dah pakat kawen..huhu..bile plak la diri ini=p (haih~ ayat poyo sungguh). Tapi takpe, skang ni masih belum bersedia lagi. Banyak bende lagi nak uruskan. Sesambil tu, meng"upgrade"kan diri menjadi lebih baik. InsyaAllah. Salute kepada semua yang sudah mendirikan 'masjid' kerana kalian telah berada dalam lingkungan bersedia dari segi rohani dan jasmani. Semoga dikurniakan anak-anak yang soleh dan solehah yang akan menjadi pewaris kepada perjuangan Islam.
Ya ukhti, pasni kami takleh nak manja2 n buli akak dah..kang takut kene fire=p..huhu~..(sedih plak dh..sob99)

zumalaaiey dr USIM yang turut hadir

"Wanita-wanita yang keji adalah untuk lelaki-lelaki yang keji, dan lelaki-lelaki yang keji adalah untuk wanita-wanita yang keji. Dan wanita-wanita yang baik adalah untuk lelaki-lelaki yang baik dan lelaki-lelaki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik....." (An-Nur;26)

Apabila dua hati bertemu atas satu matlamat kerana Allah, itulah kebahagiaan..

A great marriage is not when the perfect couple comes together. It is when the imperfect couple learns to enjoy their differences

11 comments:

qamar_muneera said...

Salam ziarah. walimah Saadah bila pulak?hehe jangan lupa jemput kak Munirah ye..

Durratul Akhyar said...

salam..

syukran atas ziarah..

alahai..calon pn xde..cne nk walimah..hehe=p

tggula kalo dh bebenar bersedia nnti..insyaAllah x lupe kt akk

everjihad said...

salam ziarah...hmmm..ntah mcmane tersesat kat blog nih..dm pic tu mcm ade member jekk..hoho igt ag muka dier. duduk berjiran masa kat camelia court. tinggal dpn rumah ana. rindu kwn2 kat usim...T_T...tp ada yg tak ingat nama..

Durratul Akhyar said...

salam..thanx atas ziarah..sp ye kwn yg dimaksudkan?

everjihad said...

erm yg dok depan skx...tudung putih. :D...kem salam ek kat dier..da lame lost contact ngn dier. dier dlu jiran dpn rumah. satu tingkat.

Durratul Akhyar said...

owh shuhada ke..insyaALlah..satu batch ngn shuhada ke? kire adik ni tamhidi la ek dulu?

everjihad said...

haah..syuhada! baru ingt name dier..dier dak utara kan...kem salam ek kat dier..jap dlu sy tamhidi muamalat..FEM

Durratul Akhyar said...

owh yeke..insyaAllah akk bitau dia nnti..

momotaro said...

ang x de calon...huhu...yg kat mesir tu??hehe...adah moga2 ko plak lepas ni

momotaro said...

mane gambar ang?

Durratul Akhyar said...

to momotaro: apaan sih kamu..apelak pasni..lambat lg deh..stadi dulu..hehe..lagipun sp la kn aku ni..calon pn xde..hidung x mancung, pipi tersorong2..eh btoi ke cmtu? hee~

papepun doakanlah semoga Allah permudahkan segalanya..kita hanya merancang, Allah yang menentukan segalanya kerana perancangan kita tak mampu menandingi perancangan Allah..kalo ada jodoh, adala tu nanti..kalo xde, xdela kan..aku menjawap x soklan ag?hee~

ms ni x pegila walimah kak raudhah..so xdela gmbo aku..hehe..nnti walimah ko sure ada gmbo aku..hehe=p

Post a Comment