04 February, 2009

Dihambat Rindu..

Bismillahirrahmanirrahim..


Ya Allah..agak lama juga membiarkan blog ni berhabuk. Apa dah jadi ni? Ana kekangan masa untuk ini..iaitu suatu perkara yang ana fikir agak penting dalam hidup ana iaitu dakwah bil kitabah. Ya Allah..ampunkan hambaMu ini..jangan jadikan alasan yang lain sebagai suatu fitnah untuk aku tidak meneruskan dakwah..



hmm..(berfikir sejenak)


Sungguh, sekarang ana sangat rindukan untuk pulang ke kampung tapi masih belum ada masa untuk pulang..Ummi..Abi..adik2ku..akak rindu sama kalian..tapi akibat komitmen dan amanah yang berat ini, kalian mesti faham keadaan akak sekarang. Akak mengharapkan doa kalian dari kejauhan terutama dari ummi tercinta..along sangat rindukan ummi(^_~) Ummi slalu cakap, kalau tak dapat balik sekalipun, jenguklah nenek di kampung. Along tahu perasaan ummi..ummi perlukan seseorang untuk tolong di rumah dan along kira tanggung jawab ummi semakin berat membesarkan adik2. Ditambah lagi abi sekarang bekerja di pulau. Maafkan along ummi andai along tak dapat meluangkan masa bersama keluarga..dan along tahu tanggung jawab along sangat besar selepas ummi dan abi.


Terkadang rasa bersalah menyelinap segenap perasaan. Ditambah pula dengan ujian membuatkan hatiku tidak tenang. Ya Allah, hanya padaMu tempatku mengadu. Jangan Engkau bolak-balikkan hatiku setelah Kau berikan hidayah. Seandainya aku tidak dapat menjaga orang2 yang disayangi ini, aku mohon agar Kau jagakanlah untukku akan keselamatan mereka, kesihatan mereka, kehidupan mereka di dunia dan akhirat.


Yang pasti along takkan hampakan harapan ummi dan abi, harapan keluarga kita kerana along adalah contoh kepada adik2. Tunggulah nanti..along akan buktikan yang along mampu membantu ummi dan abi membesarkan adik2..Uhibbukum jami'an fillah..=)


Oleh itu, perjuangan mesti diteruskan walau apa sekalipun. Doakan semoga along disini masih berada di atas jalan dakwah..yang penting tanam dalam diri untuk buat yang terbaik dalam sesuatu pekerjaan dan selalu tajdidkan niat kerana Allah serta letakkan matlamat mencari mardhatillah..


Along sangat rindukan kalian........


2 comments:

Mima said...

Insya Allah... pengorbanan ini akan dibalas dengan ganjaran yang besar daripada Allah swt... sabar je lah...

Durratul Akhyar said...

thanx madam..huhu..ada gak org bc luahan hati ni..hehe..miss u so much(^_~)

Post a Comment