07 February, 2010

Who Care?

Hari ini sudah cukup memendungkan jiwaku.

Sudah cukup untuk berhujan di siang hari.

Cuba untuk menjadi kuat dan kental.

Tapi apakan daya, aku lemah dengan emosi.

Aku payah untuk menghadapi cubaan ini.

Aku cuba redha dengan ketentuan ini bahawa aku sentiasa kalah untuk mendapatkan sesuatu.

Aku cuba mengalah walaupun pahit.

Pahitnya kian terasa.

Tambahan apabila bersama insan istimewa.

Aku kalah dengan mereka.

Mendung diselangi hujan kembali.

Sahabat, jangan kau rasa bersalah untuk bersama denganku.

Jangan kau kasihan akan diriku ini yang acapkali kalah denganmu.

Aku redha jika ini adalah jalan tarbiyyah untukku.

Ya..aku sudah meluahkan.

Aku meluahkan di pena maya ini yang bakal disaksikan berjuta - juta manusia.

Inilah perasaan aku sekarang.

Who care?

So when the time gets hard
There’s no way to turn
As He promises to you
He’ll always be there
To bless us with His love and His mercy coz
As He promises to you
He’ll always be there

1 comments:

~::*sErULinG KaSiH ILahi*::~ said...

salam..cukuplah mendung hari ni.kak rasa nak hantar pelangi kt saadah.hehe...
ujian datang bila Allah ingin menegur kita..dan juga berfikir Allah masih memandang wajah kita (bersyukurlah).jangan rasa ralat dengan apa yang berlaku..
juga jangan rasa duka kerana perjuangan yang dirintis bukanlah semudah kerdipan mata kita..oleh itu,kuat dan sentiasa kuat.
bersedialah untuk merasa sakit dalam perjuangan.
inilah tarbiyyah yang terpaksa ditelan.
ok,dah malas nak tulis..
bye bye n salam

Post a Comment