11 February, 2010

Saat Rebah Menjadi Kaffarah

Tersentak aku saat rebah ke dunia

Bagaikan terjaga dari lena

Tika itu, tiada lagi ingatanku melainkan dosa-dosaku yang lalu

Oh Tuhan, saat air mataku mengalir

Bukan kerna jasadku yang sakit

Tetapi jiwaku telah Kau curi

Kau kembali menegurku

Atas dosa-dosaku yang lalu

Aku mula mengenang sahabat-sahabat

Hikmah tersembunyi aku singkapi

dan kini aku dapat

ibrah yang sangat besar untukku

Alhamdulillah

Aku masih lagi diberi peluang

Merasai nikmat yang ada ini

Saat itu ku panjatkan syukur

Dikala teguranMu itu meresap dalam jiwaku

Kesakitan yang ku alami ini

Biarlah menjadi kaffarah dosa - dosaku

Aku mula redha dengan ketentuan ini

Biarpun pahit

Inilah jalan tarbiyyahku

Allahu Akbar! Ampunkan dosa-dosaku

So when you lose your way to Allah
You should turn
As He promises to you He’ll always be there ...


Syukran pada sahabat-sahabat yang membantu (k.ain, wahida dan azlin). Tidak ku lupakan juga Madam Shahidawati yang membantuku menghantar ke klinik dan hostel. Syukran jazilan dan maap menyusahkan kalian. Moga Allah membalas segala jasa baik kalian saat aku tersungkur ke bumi. Barakallahulakum..Allahu yubarik 'alaih..

Buat sahabat-sahabat seperjuanganku di SPMM, maap tidak dapat turun bersama di kempen Hazaf Virus Cinta. Malang sememangnya tidak berbau. Kita hanya merancang dan Allah mempunyai perancangan yang lebih baik buat kita. Rindu untuk berjuang bersama~ Mabruk 'alaikum!

Nota buat diri : Tarbiyyah 'cash' diterima. Tidak perlukan perantaraan. Cukup terkesan dalam diri. Redha atas kejadian menimpa diri. Allah masih sayangkanku. Dia hanya menegur sedikit sahaja tapi memberi kesan yang mendalam..pencarian demi pencerahan. InsyaAllah..terbaik selepas ini (^_~)

Nota buat sahabat : maapkan diri ini yang seringkali menyusahkan kalian, menyakiti hati dan perasaan, gurauan senda yang keterlaluan terutama buat sahabat-sahabat (sesiapa yang rapat) yang seringkali makan hati denganku. Maapkan diri ini. Aku bukanlah sahabat yang terbaik tetapi berusaha untuk menjadi yang terbaik. Diri ini bukan sempurna. Banyak cacat cela dan kelemahan. Mohon doa dari kalian untuk perubahan diri. Pencarian demi pencerahan (credit to Syu).

0 comments:

Post a Comment