05 June, 2009

Siapakah yang Zalim itu?



Bismillah wa Alhamdulillah..


Trase arini nak share something dengan sume.. Dah lama pikir nak share tapi akibat kekangan masa yang mendesak, ditambah pula dengan wireless usim yang block sesetengah site, terkandas seketika. 

Sebelum tu, buat ibu2 mengandung (shu, ana x kata kt nti ye! =p), yang alah untuk melihat perkara2 yang pelik, yang juga tak mampu untuk melihat kekejaman manusia, sukacita dan dukacitanya ana bitau sesiap BAIK JANGAN TENGOK!

Hanya untuk sesiapa yang merasakan diri mereka BERANI, KENTAL, dan MAHU BERFIKIR sahaja yang ana alu-alukan!



LIHAT dan FIKIR!


Ini merupakan antara kekejaman yang dilakukan oleh manusia. Makhluk Allah yang tidak berdosa pun sanggup dikejamkan oleh tangan2 manusia yang sememangnya kejam (btoikah ayat aku ni?) 





JOM KITA LIHAT!







Sudah beginikah perilaku 
manusia sekarang? (Japanese Speed Cooking)





Video ini ana kreditkan kepada k.ain (rumetku) yang sudi untuk sharing this video. (K.ain, dh upload dh setelah sekian lama dlm laptop! hee~) First time tgk, memang x sampai hati sangat. Nasib baikla tabah dan kental juga diri ini nak tengok video yang aku kire kejam! (ops..yeke?) 







Cuba antum tengok bagaimana binatang2 ini diseksa, dipotong, digoreng tanpa rasa belas kasihan dan ihsan sebagai manusia yang mempunyai perasaan. Ana kira mereka ini adalah orang - orang yang sememangnya TIDAK MEMPUNYAI PERASAAN. Sedihnya apabila melihat binatang2 ini diseksa. Kalo iye pun nak siang, nak goreng, matikanlah binatang tu dulu. Haih~ Kejamnya manusia sekarang. Cuba kita fikirkan dan kita letakkan diri kita sebagai ular ataupun ikan tu. Lalu kita disembelih (sembelihkah?), dipotong dan digoreng? Apa perasaan antum? Adakah antum akan akur? Ana baru suh antum pikir kalo antum jadi binatang. Cuba pikirkan plak realiti hidup sebagai seorang manusia. Antum dikambus ke dalam tanah secara hidup2. Relakah?


Astaghfirullah..macam mana ye mereka ini boleh menjadikan perkara2 seperti ini sebagai satu pertandingan. Apabila difikirkan, takut juga binatang2 tersebut meminta nyawa mereka kembali kepada manusia2 (manusia lagikah?) yang zalim ini di akhirat kelak..






LIHAT LAGI!









Agaknya dah habis ikan fresh kot sampaikan ikan hidup pun boleh jugak dijamah!






DAN LAGI!









Live Scorpion Kebabs


Yang ni takdela geli sangat tapi kejam jugak. Rasa macam tak lalu nak makan kebab dah.





Sharing is caring..


Malas nak elaborate pepanjang.. gunalah akal dengan sebaiknya untuk berfikir. Jangan jadikan nafsu sebagai alasan untuk kita mendapat apa yang kita mahukan.




Semua orang kan dah besar. Pepandaila pikir sendiri! (pinjam ayat k.miza)








p/s: check this out! (more cruel)




0 comments:

Post a Comment